dinsdag 6 augustus 2013

dagje Nijmegen

goedemiddag lieve lezers,

gisteren onverwachts 'n dagje Nijmegen. mijn zus moest op controle in het Radboud ziekenhuis en ik had 'n gratis meereiskaartje voor de maand augustus van de NS.............

zij ging vanaf het station naar het Radboud en ik ben naar het Kronenburgerpark gewandeld om
heerlijk op 'n bankje in de schaduw te lunchen.

voor mij zwommen 2 zwarte zwanen met 5 jonkies en jammergenoeg is die foto mislukt.

ook 'n prachtig brug liep over het water...................

'n mevrouw, die tegenover het park woonde, was met haar hondje aan het wandelen
en ik vroeg hoe ik naar de binnenstad liep, ze gaf mij aanwijzingen om vanuit het park
de Lange Hezelstraat in te lopen, wow......wat 'n mooie winkelstraat met hele knusse
winkels..............jammergenoeg deed m'n camera het niet meer, dus geen foto's..........

vandaaruit over de markt richting Radboud gelopen, om heerlijk in de koele wachtkamer
wat te lezen tot mijn zus klaar was.............

daarna samen naar 'n andere zus gelopen, die vlakbij het Radboud woont, al jaren!

daar hebben we heerlijk in de tuin onder de parasol gezeten en 'n lekkere vegetarische
maaltijd genuttigd, om kwart voor zeven weer terug met de trein naar Enschede, we
waren om 11 uur thuis..............

wat 'n warme dag! maar gezellig................vandaag is het hier 'n stuk koeler, heerlijk!

'n fijne week voor al mijn lezers, liefs Riet(je)

2 opmerkingen:

rietepietz zei

Nou je hebt heel goed gebruik gemaakt van het meereiskaartje van de NS . Jouw zus woont dus vrijwel aan de route van de finish dag van de vierdaagse. maar het was er maandag natuurlijk een stuk rustiger in Nijmegen !
Jammer dat je camera het liet afweten!

grieksegodin zei

@Riet, ja ze woont daar vlakbij....
camera doet 't gelukkig weer, kun je niet missen.......